woensdag 24 november 2010

Inhaalmanoeuvre!

Ok, mea culpa, het is veel te lang geleden dat ik nog een blog heb geschreven! Ik heb er nog aan gedacht, maar ik had niet zoveel zin. Egoïstisch? Misschien. Maar een blog schrijven is vermoeiender dan jullie lezers denken. Zeker als je zoveel moet doen. Zucht. 

Laat ik beginnen met ongeveer een 3 weken geleden. In een zeer mooi weekend hebben Karen, Ken en Tom besloten om mij een bezoekje te brengen! Nu vragen jullie jullie zeker af wat we allemaal hebben gedaan. Wel, ik kan jullie vooral meedelen wat ik allemaal heb gedronken :
- als een ontbijt een lekkere cola light (na 4 uur slapen lekkere cafeïne-boost!)
- een overheerlijke chocolat chaud in 'Le pain quotidien'
- Afternoondipje na de pâte-à-emporter : tijd voor een tweede cola light!
- Was er nog een derde cola light, of vergis ik me?
- Een tomatensap, als 'apéritif'... dat ik na het avondmaal heb mogen opdrinken
- En last but not least : grote verrassing: een ORANGINA! Wie had dat gedacht! Toch geen cola light, anders kan ik niet slapen! 
Samengevat, we hebben heel veel (gezellige) terrasjes gedaan, een beetje geshopt, gewandeld en we zijn lekker gaan eten. De bediening was ietwat snel en we werden letterlijk buitengegooid, maar al bij al was het wel geslaagd!

In de week hebben we hier met de Germaanse bevolking (Duitsers, Nederlanders en Vlamingen) spelletjes zitten spelen in de residentie! Sleutelwoorden : verre de terre en loup garou! We hebben smakelijk gelachen. En ook nieuwe Duitse woordjes geleerd. Altijd leuk :-)

In het volgende weekend heb ik dan een trip naar Versailles gedaan met de association voor buitenlandse studenten van de universiteit. Jammer genoeg regende het de hele dag pijpenstelen en was er geen programma voorzien. We zijn dus enkel het kasteel gaan bekijken. De tuinen hebben we niet gedaan omdat onze voeten al doorweekt waren.. Dus ik kan nog eens terug gaan. (Wel voor m'n 25, want nu is het nog gratis, en vanaf dan 18€!!) Dat was dus een beetje een tegenvaller! Bovendien hadden ze afschuwelijke moderne kunst in de vertrekken geplaatst. Als Louis dat ooit gezien had, had hij de kunstenaar ter plaatse laten onthoofden! Zo'n schande! In ieder geval hebben we ons wel geamuseerd. We hebben dan maar wat rondgekeken in het 'dorp' van Versailles, zijn iets gaan drinken en lekker gaan eten. 

De volgende dag was ik van plan om binnen te blijven, maar er waren dan toch plannen om naar het museum 'La piscine' in Roubaix te gaan.(Eerst dacht ik al dat ze wilden gaan zwemmen) Dat was zeer mooi: een art-deco museum waar in de jaren 30 een zwembad was. Een goed concept! De randen van het zwembad waren er nog en in het midden was er een 'mini-zwembadje' met wat water en overal was kunst! In de originele kleedhokjes op het gelijkvloers en de eerste verdieping hebben ze ook kunst geplaatst, of teksten van beroemde mensen geschreven! Dit is zeker een aanrader! 

Na dit leuke weekend was de pret jammer genoeg gedaan : tijd om presentaties te geven, werkjes af te maken en leren voor de examens. (Vandaar dat de blog een beetje achterloopt) 

Vandaag heb ik trouwens mijn eerste examen gehad en ik hoop dat ik er door ben! Volgende week woensdag heb ik mijn volgende. Het studeren zal ergens tussendoor moeten gebeuren, want de lessen lopen nog verder en dit weekend komt Tom mij bezoeken! Veel slaap zal er niet inzitten de komende weken!

Voila, we zijn min of meer (in grote lijnen) bijgepraat!:-) 

Als nasmaakje nog enkele fotootjes :










1 opmerking:

  1. Eindelijk, we wanhoopten al. Nee, grapje :) blijkbaar moet daar ook nog "school" worden gelopen. Hoewel: tot nog toe, zeer horeca-minded en toeristisch programma. Moet kunnen, je hebt grooooot gelijk Kim. <3.
    Tussen () mooie foto's.
    En dat noodzakelijk kwaad van examens: dat loopt los. Natuurlijk. Leve de francofiele Germanen, of Galliërs ...
    Toi toi toi!
    Frank J.

    BeantwoordenVerwijderen